Zajęcia odbywają się popołudniami w celu umożliwienia uczestnictwa w terapii rodzicom, co pozwala na przekazanie wskazówek odnośnie ćwiczeń w domu i bieżących informacji w przypadku konsultacji ze specjalistami typu: pediatra, ortodonta, laryngolog.

Ze względu na lepsze efekty pracy dzieci przyjmowane są indywidualnie. Średni czas przeznaczony na spotkanie wynosi około 20 minut, ale często ze względu na potrzeby i aktywność dziecka wydłuża się nawet do 40 minut.

Uczestnicy terapii prowadzą zeszyty logopedyczne, gdzie prowadzący wpisuję lub wkleja zalecane ćwiczenia. Dzieci przy okazji ćwiczeń w domu często ilustrują wybrane fragmenty wierszy lub zagadek. Po efektywnie przepracowanych zajęciach dziecko wybiera sobie, jako nagrodę, drobny upominek przygotowany przez logopedę.

Z relacji rodziców wiem, że są zadowoleni z takiej formy opieki szkolnej, zapraszanie na zajęcia przez logopedę w określonych godzinach zwalnia ich z dodatkowego obowiązku zapisywania dziecka w poradniach i długiego oczekiwania na wizytę. Kontakt terapeuty z wychowawcą pozwala na przekazanie wskazówek do pracy na zajęciach dydaktycznych.

Dzieci chętnie uczestniczą w spotkaniach i są już wymierne efekty pracy, co zachęca i motywuje do dalszych działań.