RAMOWY ROZKŁAD DNIA. 6.30 – 8.00 Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne, rozmowy z rodzicami. Zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy i gry dydaktyczne, ćwiczenia ortofoniczne, obserwacje przyrodnicze indywidualne lub w małych zespołach, cykl- Żory-moje miasto-pogadanki, rozmowy, przeglądanie książek i czasopism związanych z historią i kulturą regionu śląskiego: - wdrażanie do szanowania zabawek i sprzętów w sali - kształtowanie umiejętności zgodnej i bezpiecznej zabawy, samodzielnego rozwiązywania problemów. -kształtowanie więzi ze społecznością lokalną poprzez poznawanie historii i tradycji własnej miejscowości i regionu 8.00-8.15 Poranne ćwiczenia gimnastycze metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, Rudolfa Labana, zestawy ćwiczeń gimnastycznych Kazimiery Wlaźnik, zbiory własne. - rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej. 8,15-8.30 Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadanie. - kształtowanie nawyku dbania o czystość i higienę osobistą. 8.30-8.50 śniadanie- zachęcanie do dbania o estetykę stołu podczas jedzenia. 8.50-11.20 Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze-realizacja zadań w różnych sferach aktywności dziecka: poznawanie i rozumienie siebie i świata, nabywanie umiejętności poprzez działanie, odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, budowanie systemu wartości / praca indywidualna, grupowa, zespołowa/. Zabawy dowolne i zorganizowa na terenie sali, zabawy w grodzie przedszkolnym, specery, sytuacje okolicznościowe. 11.20-11.30 Przygotowanie do obiadu- kształtowanie nawyku dbania o czystość i higienę osobistą. 11.40-12.00 Obiad-kształtowanie umiejętności odpowiedniego posługiwania się sztućcami oraz kulturalnego zachowania się przy stole. 12.00-12.30 – Poobiedni relaks- odpoczynek ze słuchaniem bajek, muzyki relaksacyjnej. Dzieci 3-letnie leżakują do godzny 14.00 12.30 – 14.00 Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych, realizacja pomysłów dzieci. Zabawy ruchowe, działalność plastyczna i konstrukcyjna, spacery, zajęcia dodatkowe ( język angielski-poniedziałek i wtorek, rytmika- środa, gimn. korekycja - poniedziałek, czwartek - kształtowanie umiejętności właściwego użytkowania zabawek, różnych materiałów oraz przyborów i narzędzi. Rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się poza terenem przedszkola, właściwego i bezpiecznego korzystania z urządzeń w ogrodzie przedszkolnym. 14.00-14.10 Przygotowanie do podwieczorku- zachęcanie do pomagania dorosłym w czynnościach porządkowych, kształtowanie nawyku dbania o czystość i higienę osobistą. 14.10-14.30 Podwieczorek – kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania sie przy stole, dbania o estetykę stołu. 14.30-16.30 Zabawy ruchowe, działalność plastyczna i konstrukcyjna. Podsumowanie przebiegu dnia, rozchodzenie się dzieci, kontakty indywidualne z rodzicami: - wdrażanie do szanowania zabawek i sprzętów w sali - kształtowanie umiejętności zgodnej i bezpiecznej zabawy, samodzielnego rozwiązywania problemów. - zachęcanie do pomagania dorosłym w czynnościach porządkowych.