Struktura organizacyjna
RAMOWY ROZKŁAD DNIA.
6.30 – 8.00 Schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne, rozmowy z rodzicami. Zabawy w
kącikach zainteresowań, zabawy i gry dydaktyczne, ćwiczenia ortofoniczne,
obserwacje przyrodnicze indywidualne lub w małych zespołach, cykl- Żory-moje
miasto-pogadanki, rozmowy, przeglądanie książek i czasopism związanych z historią i
kulturą regionu śląskiego:
- wdrażanie do szanowania zabawek i sprzętów w sali
- kształtowanie umiejętności zgodnej i bezpiecznej zabawy, samodzielnego
rozwiązywania problemów.
-kształtowanie więzi ze społecznością lokalną poprzez poznawanie historii i tradycji
własnej miejscowości i regionu
8.00-8.15 Poranne ćwiczenia gimnastycze metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,
Rudolfa Labana, zestawy ćwiczeń gimnastycznych Kazimiery Wlaźnik, zbiory własne.
- rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.
8,15-8.30 Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadanie.
- kształtowanie nawyku dbania o czystość i higienę osobistą.
8.30-8.50 śniadanie- zachęcanie do dbania o estetykę stołu podczas jedzenia.
8.50-11.20 Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze-realizacja zadań w różnych sferach aktywności
dziecka: poznawanie i rozumienie siebie i świata, nabywanie umiejętności poprzez
działanie, odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej, budowanie systemu
wartości / praca indywidualna, grupowa, zespołowa/. Zabawy dowolne i zorganizowa
na terenie sali, zabawy w grodzie przedszkolnym, specery, sytuacje okolicznościowe.
11.20-11.30 Przygotowanie do obiadu- kształtowanie nawyku dbania o czystość i higienę osobistą.
11.40-12.00 Obiad-kształtowanie umiejętności odpowiedniego posługiwania się sztućcami oraz
kulturalnego zachowania się przy stole.
12.00-12.30 – Poobiedni relaks- odpoczynek ze słuchaniem bajek, muzyki relaksacyjnej.
Dzieci 3-letnie leżakują do godzny 14.00
12.30 – 14.00 Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych, realizacja pomysłów
dzieci. Zabawy ruchowe, działalność plastyczna i konstrukcyjna, spacery, zajęcia
dodatkowe ( język angielski-poniedziałek i wtorek, rytmika- środa,
gimn. korekycja - poniedziałek, czwartek - kształtowanie umiejętności
właściwego użytkowania zabawek, różnych materiałów oraz przyborów i narzędzi.
Rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się poza terenem przedszkola,
właściwego i bezpiecznego korzystania z urządzeń w ogrodzie przedszkolnym.
14.00-14.10 Przygotowanie do podwieczorku- zachęcanie do pomagania dorosłym w czynnościach
porządkowych, kształtowanie nawyku dbania o czystość i higienę osobistą.
14.10-14.30 Podwieczorek – kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania sie przy stole,
dbania o estetykę stołu.
14.30-16.30 Zabawy ruchowe, działalność plastyczna i konstrukcyjna. Podsumowanie przebiegu
dnia, rozchodzenie się dzieci, kontakty indywidualne z rodzicami:
- wdrażanie do szanowania zabawek i sprzętów w sali
- kształtowanie umiejętności zgodnej i bezpiecznej zabawy, samodzielnego
rozwiązywania problemów.
- zachęcanie do pomagania dorosłym w czynnościach porządkowych.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |