Dostarczanie korespondencji przez gońców

 

Urząd Miasta zatrudnia gońców od 1995r. Obecnie na etacie gońca zatrudnione
są 4 osoby.

 

Dostarczanie przez nich korespondencji odbywa się w godzinach od 9.00
do 17.00, a w sprawach bardzo pilnych nawet do godz. 20.00.

 

 

Goniec dociera do adresata z danym pismem, jeżeli nie zastanie adresata, pozostawia w skrzynce pocztowej lub w drzwiach „zawiadomienie
o złożeniu pisma”, wskazując 7 - dniowy termin odbioru danego pisma
w Urzędzie Miasta.

 

W przypadku ponownej nieobecności adresata pod wskazanym adresem, pozostawia w skrzynce pocztowej lub drzwiach „powtórne zawiadomienie o złożeniu pisma” na kolejne 7 dni do odbioru pisma w Urzędzie Miasta.

 

Jeżeli w wyznaczonym terminie adresat nie odbierze korespondencji to 15-ego dnia od momentu pierwszego złożenia pisma, pismo to uważa się za dostarczone zgodnie z art. 44 kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2017r. poz. 682 z 06.05.2005r.) oraz zgodnie z art. 150 ordynacji podatkowej (ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Dz. U.
z 2018r. poz. 800 tj.).

 

Zatrudnienie gońców nastąpiło po szczegółowym przeanalizowaniu kosztów jakie ponosił Urząd Miasta przy wysyłaniu pism miejscowych przez Urząd Pocztowy. Oszczędności dla budżetu miasta, które wynikają z przyjęcia takiego rozwiązania wynoszą ok. 250.000,00 zł. rocznie.