Środowisko biznesu jest równie narażone na niebezpieczeństwa, jak pojedyncze osoby. Właściciele firm powinni rozwijać planowanie na wypadek nagłych zagrożeń zarówno ze względu na bezpieczeństwo pracowników, jak również przetrwanie interesu.

Pracownicy muszą wiedzieć jak postępować w przypadku niebezpieczeństwa. Zastanawianie się co robić w chwili gdy coś się dzieje jest Twoim zadaniem zanim znajdziesz się w obliczu kryzysu.

 

 „Twoi pracownicy zwracają się do Ciebie po wskazówki oraz wszelką pomoc.
W chwili zagrożenia jeszcze bardziej będą zwracać się ku Tobie.”
Planowanie obejmuje: przechowywanie listy numerów kontaktowych pracowników, tak by można było nawiązać z nimi jak najszybszy kontakt, lub z ich rodzinami w razie potrzeby, posiadanie na miejscu planu i bezpiecznej ewakuacji personelu i klientów, ćwiczenie planu z pracownikami,  regularne kopiowanie danych z komputerów i przechowywanie ich poza siecią,  ubezpieczenie w celu minimalizacji strat,  określenie procedur postępowania biznesowego w przypadku wystąpienia nagłego zdarzenia.